REGULAMIN KORZYSTANIA Z SERWISU INTERNETOWEGO WWW.CHUCK-LINK.PL
1. DEFINICJE
- Serwis – serwis internetowy znajdujący się pod adresem http://www.chuck-link.pl/
- Regulamin – niniejszy regulamin, normujący zasady korzystania z Serwisu, będący integralną częścią Umowy zawieranej pomiędzy Usługodawcą a Klientem.
- Strony – obie strony Umowy, Usługodawca oraz Klient.
- Usługodawca – podmiot odpowiedzialny za funkcjonowanie Serwisu: Sławomir Gdak, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą GDAQ.PL MULTIMEDIA Sławomir Gdak, ul. Skarbka z Gór 67a m57 Warszawa 03-287, NIP: 1132307397, REGON: 140443714, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Klient – podmiot korzystający z Usług za pomocą Serwisu. Klientem może być zarówno podmiot korzystający z Usług w zakresie prowadzonej działalności, jak i Konsument.
- Konsument – konsument w rozumieniu ustawy z 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks Cywilny (Dz. U. Nr. 16, poz. 93, z późn. zm.)
- Umowa – zawierana pomiędzy Stronami umowa o świadczenie Usług, której integralną częścią jest Regulamin.
- Użytkownik – osoba przeglądająca treści zawarte na stronach Serwisu.
- Usługi – Chuck-link, Newsletter oraz Konto.
- Chuck-link – świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem Serwisu bezpłatna usługa, polegająca na systematycznym raportowaniu Klientom o tym, czy podane przez nich hiperłącza są aktywne.
- Konto – dostępna dla Klienta tylko po zalogowaniu się część Serwisu, w której Klient może dodawać, modyfikować i usuwać swoje hiperłącza oraz inne dane, a także korzystać z poszczególnych funkcjonalności Serwisu.
- Newsletter – bezpłatna usługa świadczona przez Usługodawcę, polegająca na okresowym albo nieregularnym przesyłaniu użytkownikowi informacji związanych z funkcjonowaniem Serwisu oraz pozostałą działalnością Usługodawcy na wskazany przez użytkownika adres e-mail.
- Polityka Prywatności – polityka prywatności, która przedstawia zasady ochrony danych osobowych, a także zasady posługiwania się przez Serwis plikami cookies, opublikowana pod adresem:
gdaq.pl/polityka-prywatnosci/ - Cookies – pliki cookies w rozumieniu przepisów Polityki Prywatności.
2. POSTANOWIENIA WSTĘPNE
§ 1
- Regulamin został utworzony na podstawie art. 8 ust. 1 pkt. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2002 r. Nr 144 poz. 1204 z poźn. zm.).
- Regulamin określa w szczególności:
- rodzaj i zakres Usług świadczonych drogą elektroniczną przez Usługodawcę;
- warunki świadczenia Usług drogą elektroniczną;
- warunki zawierania i rozwiązywania Umów o świadczenie Usług drogą elektroniczną;
- tryb postępowania reklamacyjnego;
§ 2
- Aby korzystać z Usług, Klient musi zaakceptować Regulamin.
- Przedmiotem działalności Usługodawcy jest świadczenie usług za pośrednictwem Serwisu.
- Umowa zawierana jest w języku polskim.
- Umowa zawierana jest na gruncie prawa obowiązującego w Polsce.
§ 3
- W celu uniknięcia błędów podczas korzystania z Usług, zalecane jest używanie komputera podłączonego do sieci Internet, wyposażonego w system operacyjny Windows, Linux lub MAC OS oraz przeglądarkę internetową Internet Explorer, Google Chrome, Opera, Mozilla Firefox lub Safari. Korzystanie z Usług jest również możliwe za pomocą podłączonych do sieci Internet urządzeń mobilnych, takich jak np. smartfony, tablety oraz notebooki. Usługodawca zaleca, aby korzystanie z Usług na danym sprzęcie odbywało przy użyciu jak najaktualniejszego oprogramowania.
- Usługodawca w żaden sposób nie blokuje ani nie ogranicza dostępu do Serwisu ze względów związanych z przynależnością państwową Użytkownika z Unii Europejskiej, jego miejscem zamieszkania, a także miejscem prowadzenia działalności gospodarczej. Z Usług świadczonych za pośrednictwem Serwisu mogą korzystać Użytkownicy z każdego państwa członkowskiego UE, jak i spoza UE.
- Usługodawca nie stosuje różnych wersji interfejsu Serwisu, zależnych od miejsca pobytu Użytkownika.
§ 4
- Przepisy Regulaminu nie uchybiają powszechnie obowiązującym przepisom prawa dotyczącym ochrony Konsumentów, w tym Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o Prawach Konsumenta.
- Postanowienia Regulaminu niezgodne z powszechnie obowiązującymi normami prawa, uważa się za nieobowiązujące. W ich miejsce stosuje się odpowiednie normy powszechnie obowiązującego prawa.
- Na żądanie Użytkownika wyrażone w jakiejkolwiek formie Usługodawca nieodpłatnie udostępnia mu Regulamin w sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Użytkownik.
- Usługodawca nie stosuje kodeksu dobrych praktyk.
§ 5
Kontakt z Usługodawcą odbywa się e-mailem na adres wsparcie@gdaq.pl. Korespondencję tradycyjną należy nadsyłać na adres siedziby Usługodawcy.
3. NEWSLETTER, CHUCK-LINK ORAZ KONTO
§ 6
- Usługa bezpłatnego Newslettera świadczona jest przez Usługodawcę na zasadach określonych w niniejszym paragrafie.
- Zarejestrowanie się użytkownika w bazie Newslettera stanowi wyrażenie zgody na otrzymywanie Newslettera, a jednocześnie jest momentem zawarcia Umowy o świadczenie usługi Newslettera. Umowa o świadczenie usługi Newslettera zawierana jest na czas nieokreślony.
- Usługodawca nie będzie udostępniał powierzonych mu adresów poczty elektronicznej osobom trzecim.
- Użytkownik korzystający z usługi Newslettera wyraża zgodę na rozpoczęcie jej świadczenia przez Usługodawcę z chwilą zarejestrowania się w bazie Newslettera.
- Użytkownik w każdym momencie ma prawo zrezygnować z usługi Newslettera, informując o tym Usługodawcę w dowolny sposób. Jest to moment rozwiązania Umowy o świadczenie usługi Newslettera.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do całkowitego zaprzestania świadczenia usługi Newslettera po uprzednim powiadomieniu jego użytkowników, bez podania przyczyny. Moment powiadomienia użytkownika jest momentem rozwiązania umowy o świadczenie usługi Newslettera.
§ 7
- Założenie Konta jest obligatoryjne dla Użytkowników chcących korzystać z usługi Chuck-link i ma na celu umożliwienie Użytkownikowi korzystania ze wszystkich funkcjonalności Serwisu.
- Użytkownik korzystający z usługi Konta wyraża zgodę na rozpoczęcie jej świadczenia przez Usługodawcę z chwilą założenia Konta.
- Konto zostaje założone po wypełnieniu interaktywnego formularza rejestracyjnego.
- Procedura wypełniania interaktywnego formularza obejmuje podanie następujących danych: imię i nazwisko, adres e-mail oraz hasło.
- Dane do Konta każdy Użytkownik podaje dobrowolnie. Użytkownik ma możliwość samodzielnego uaktualniania swoich danych osobowych oraz usunięcia Konta.
- Po zatwierdzeniu wprowadzonych danych na podany przez Użytkownika adres e-mail zostanie wysłana wiadomość zawierająca hiperłącze. Skorzystanie z hiperłącza jest równoznaczne z potwierdzeniem rejestracji Konta przez Użytkownika.
- Założenie Konta jest bezpłatne.
- Użytkownik może usunąć Konto w dowolnym momencie. Może to zrobić poprzez wykorzystanie opcji usuwania Konta, bądź też wysyłając stosowne żądanie do Usługodawcy. Moment usunięcia Konta przez Użytkownika jest momentem zakończenia Umowy o świadczenie usługi Konta.
- Po założeniu Konta Klient może rozpocząć korzystanie z usługi Chuck-link.
- Do rozpoczęcia korzystania z usługi Chuck-link konieczne jest wprowadzenie przez Klienta żądanych przez system informacji o danym hiperłączu. Po wprowadzeniu tych informacji Klient otrzymywać będzie na podany przez siebie adres e-mail informacje o tym, że podane przez niego hiperłącze przestało działać.
- Usługodawca nie odczytuje ani nie weryfikuje treści, do których odsyłają podawane przez Klientów hiperłącza. Celem usługi Chuck-link jest jedynie informowanie Klientów o tym, że wskazane przez nich hiperłącze przestało działać.
4. ODPOWIEDZIALNOŚĆ USŁUGODAWCY
§ 8
- Usługodawca odpowiada za szkody wynikłe z niewykonania lub nienależytego wykonania Usług na zasadach określonych w ustawie Kodeks cywilny z 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. 1964 r. Nr 16 poz. 93 z późn. zm.), z zastrzeżeniem ustępu 2.
- Wobec Klientów niebędących Konsumentami Usługodawca odpowiada jedynie za szkody wyrządzone umyślnie.
§ 9
- Reklamacje dotyczące Usług powinny być składane pisemnie na adres Usługodawcy. W piśmie zawierającym reklamację należy podać dane osoby reklamującej, nazwę i rodzaj Usługi, której reklamacja dotyczy oraz opisać przyczyny reklamacji. Reklamacje mogą być także składane poprzez pocztę elektroniczną na adres e-mail biuro@gdaq.pl oraz poprzez zamieszczony w Serwisie formularz kontaktowy.
- O sposobie rozpatrzenia reklamacji Usługodawca informuje Klienta w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji w formie pisemnej (istotna jest data nadania przesyłki listowej przez Klienta), bądź też w formie e-maila.
- W przypadku nieuwzględnienia przez Usługodawcę reklamacji złożonej przez Klienta będącego Konsumentem, Usługodawca wraz z informacją o sposobie rozpatrzenia reklamacji poinformuje Klienta o tym, czy wyraża zgodę na podjęcie przez Strony próby pozasądowego rozwiązania sporu.
§ 10
- Usługodawca informuje, iż Konsumentom korzystającym z Usług przysługuje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w których próbę rozwiązania zaistniałego sporu podejmuje neutralny i kompetentny podmiot nie powiązany z żadną ze Stron. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są m. in. w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników praw konsumentów, organizacji społecznych, do których statutowych zadań należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (http://www.polubowne.uokik.gov.pl/).
- Wykaz instytucji zajmujących się pozasądowym rozwiązywaniem sporów konsumenckich w Polsce znajduje się w Rejestrze Podmiotów Uprawnionych prowadzonym przez UOKiK, dostępnym na stronie internetowej: https://uokik.gov.pl/rejestr_podmiot_uprawnionych.php
- Informacje oraz dostęp do Procedury Internetowego Rozstrzygania Sporów (ODR), która została opracowana przez Komisję Europejską, znajdują się na stronie internetowej: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show
- Konsumentom przysługują także następujące, przykładowe sposoby skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów konsumenckich:
- zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich;
- zwrócenie się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu;
- zwrócenie się do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich);
- Oprócz pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów konsumenckich Konsumentom przysługuje także uprawnienie do wszczęcia postępowania pojednawczego poprzez wniesienie do właściwego sądu wniosku o zawezwanie do próby ugodowej, a także skorzystanie w toku toczącego się postępowania sądowego z mediacji. Listy stałych mediatorów oraz istniejących ośrodków mediacyjnych udostępniane są przez Prezesów Sądów Okręgowych.
5. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
§ 11
- Usługodawca jest administratorem danych osobowych uzyskanych od Klientów w toku korzystania przez nich z Usług. Klienci dobrowolnie podają swoje dane osobowe w zakresie wymaganym przez Usługodawcę.
- Uzyskane przez Usługodawcę dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w celu realizacji zawartej z Klientem Umowy, zgodnie z zasadami wskazanymi w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane dalej „RODO”).
- Klientom przysługują uprawnienia wskazane w art. 15-22 RODO, tj. prawo dostępu do danych oraz uzyskania informacji o sposobie ich przetwarzania, prawo do sprostowania danych, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do sprzeciwu.
- Usługodawca realizuje bądź odmawia realizacji uprawnień wskazanych w ustępie poprzedzającym na zasadach wskazanych w RODO.
- Usługodawca oświadcza, że spełnia wszelkie wymogi z zakresu przetwarzania danych osobowych, które nakładają na niego przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w tym przede wszystkim RODO. Usługodawca oświadcza także, że dokłada wszelkich starań w celu osiągnięcia jak najwyższego standardu ochrony danych osobowych przetwarzanych w jego firmie.
§ 12
- Serwis posługuje się plikami Cookies.
- Pliki Cookies mogą być instalowane na urządzeniu Użytkownika tylko i wyłącznie za jego wyraźną zgodą.
- Szczegółowe zasady posługiwania się przez Serwis plikami Cookies określa Polityka Prywatności.
6. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 13
Usługodawca zastrzega sobie prawo do krótkotrwałych przerw technicznych w dostępie do Serwisu, spowodowanych konserwacją bądź aktualizacją danych na serwerze.
§ 14
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.01.2019.
- Usługodawcy przysługuje uprawnienie do zakończenia świadczenia Usług w każdym czasie. Usługodawca może także w każdym czasie zmienić warunki świadczenia Usług. W przypadku braku zgody Klientów na nowe warunki Umowy zostaną rozwiązane. Klienci niezwłocznie są informowani o treści zmian.